keskiviikko 26. huhtikuuta 2017

Rapakuntoilua

Tulin vain sanomaan, että. Liiku, hikoile, mene salille tai jotain. Vaikka se laji ei olisi se sinun juttusi, suosikkisi. Saat hyvän mielen, takuuvarmasti. Jos lähteminen on hankalaa ja hieman väkinäistä, niin jaksa-viitsi lähteä silti. Ja vaikka se liikkumisen aloittaminen olisi kuinka työlästä ja vaikeaa, niin aloita siitä huolimatta. Aloita riittävän kevyesti, tunnustellen, iloiten pienistä edistymisistä. Jaksamisesi ja reippautesi palkitaan, yllättävän nopeasti.


Käyn salilla enemmän pääni kuin kehoni vuoksi. Ja positiiviset vaikutukset ovat jo nyt merkittävät. Tämä toki on hyvin subjektiivinen näkemys. Ehkä lähipiiri vahvistaa vaikutukset jossain vaiheessa. Tunnen olevani energisempi ja tyytyväisempi. Ja kuten tiesin tai vähintäänkin uskalsin odottaa, terveelliseen ruokavalioon on tullut lisäpuhtia. Keho tuntuu lihasten rapakunnosta huolimatta vahvemmalta, koska salitreenireipastumisen ja ruokavalion vuoksi aivot syöttävät sille ajatusta vahvemmasta, ryhdikkäämmästä ja kehollisesti hieman itsevarmemmasta minästä. Hymyilyttää se. Ihan niin kuin hymyilyttää aina salilta tullessakin, vaikka mennessä olisi ollut vielä vähän empätiiä-fiilis.

Haasta itsesi liikkumaan, edes pienesti. Lupaan sen kannattavan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti